Logistisk regression å logaritmer



Tentapluggar. Därav frånvaron här kanske. Statistik. Inte min melodi riktigt. Fast intressant när man greppar.

Blir lite smått störd på cupen bara.
Allt som sägs tänker jag numera i diagramform, försöker räkna ut samband & sannolikhet för att dessa stämmer.

Hur fort kallnar egentligen kaffet i termosen?
Finns det mellankommande eller bakomligande variabler såsom kvalitén på termosen, ev slitage på densamma, hur slö man är när man häller upp kaffet på morgonen liksom för varje påtår, spelar skitmärket på kaffet ngn roll i ekvationen?

Finns det signifikans för mitt resultat? RSquare? Hur ser regressionskoefficienten ut? Har vi ett linjärt samband eller handlar det om en logistisk regression? Behöver jag isf adda dummyvariabler, kvadrera min oberoende variabel eller göra en naturlig logaritm på den?










Eller... Skita i ekvationen & som vanligt bälga kaffet, vare sig det är hett eller fesaljummet













Kommentarer
Postat av: Statistiknörd 2

haha, visste att det var detta du gjort när du sa att du fipplat med annat... Funderade ytterligare lite på vårt exempel, fy faaaaaan vad duktiga vi är som klarar av att omvandla teorin till vår egna verklighet, kom på också, kaffeexemplet torde väl ändå vara av linjär art? Linjär regression med ett positivt samband... Humm humm :)

Ska nog sammanfatta senaste 2 veckorna genom att räkna ut eventuellt samband med hur jag sover (y såklart), beroende på hur många timmar jag pluggat under dagen (x)... Hur löser vi detta? Finns en lösning?

Puss

2009-03-12 @ 13:07:38
Postat av: Camilla

Haha, jag känner igen allt det där även om det var ett tag sedan jag läste det. Usch och fy! Lycka till och hoppas att allt är bra med dig! :)

2009-03-17 @ 13:42:45
URL: http://camiiiilla.blogg.se/
Postat av: jessi

nu klarar jag det inte längre, har under hela tiroler abend funderat på varför jag inte skrivit tidigare, jooo, det är ett negativt samband, såklart, det vet både du och jag, inget att fundera på, sååå., nu är det skrivet också och vi framstår inte som tröga :P

gaaaah jag kan inte sova nu, får anstränga mig för att skriva rätt, ajaj, dtta hör inte till vanligheterna längre, ojoj, jaaajaa, sov gott fining!



Puss ååååå Kraaaaaam

2009-03-28 @ 02:07:26
Postat av: jess

vafaaaan, nu svär jag, jjag svarade ju, vart tog det vägen MÅNNE?

Puss

2009-03-28 @ 02:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0