Hemma?



Loooovely to be home!

Den där vartärhemma?-diskussionen har jag nog kört förr tror jag. Men lik förbannat dyker de tankarna upp varje gång jag kommer "hem". Visst sjutton är detta hemma. & det kommer det alltid att vara. Mitt hus, min gård, min by, mina träd, mina vägar, blåsippor, stockar, stenar, kullar och mina stubbar. Här känner jag mig alltid hemma & är alltid välkommen.

Men. För första gången någonsin har jag ett riktig hem på ett annat ställe också. Just nu i Uppsala. Fast, trots att jag älskar Uppsala, så har det inte med Uppsala i sig att göra. Det är hemma för att det är där VI bor.
Ända sedan jag flyttade hemifrån som 17-åring har jag varit vilsen med den där hem-funderingen. Har inte känt mig riktigt hemma någonstans, innerst inne.

Inte förrän nu.

Kommentarer
Postat av: sarah

Jag gillar den där bilden på Ludde skarpt, den är så fin. Sen gillar jag att du känner dig "hemma" med Per. Fast framför allt gillar jag att jag ska få träffa dig om ett par timmar. Snacklisnacka, det behövs!



Massa Kramar



2009-04-10 @ 15:51:36
URL: http://attvarasarah.blogspot.com
Postat av: jess

heeeeeeehjjjjj!

nu får du blogga lite snart, vill ju se nåt nytt när man är inne och kikar ;)

2009-05-19 @ 15:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0