Att våga.

Oviss framtid. Att våga eller inte. Måste våga gambla för att vinna. Olustig känsla. Men samtidigt kittlande, förväntansfull och lycklig. Varför då denna ständiga känsla av att inte besitta kontrollen över mitt egna liv? Varför inte bara släppa kontrollen ett tag? Kontrollen som jag ändå inte kan kontrollera. Hur jag än gör. Beslut som inte ligger i mina händer att fatta. Utlämnad. Mitt liv i andras händer och kontroll.

vågaförattvinna

"Du är klok och modig som vågar, beundrar dig för det Maria!" Underbara, värmande och peppande ord från finaste. Men känner mig ju inte modig. Inte modig alls.

Samtidigt vill jag lägga band på min impulsivitet. Så lättintresserad. Ser det oftast som positivt. Men kastar mig ibland ut  i det okända utan att tänka. Sen finns konsekvenserna där. Å då, DÅ tänks det desto mer; rätt/fel? rätt/fel? Vet inte vad jag vill säga med detta. Men det är så tankebanorna går just i denna stund. Å samtidigt som jag skriver att jag inte är modig, att jag är för impulsiv och att allt bara känns rörigt och jobbigt, så blir jag arg. Arg på mig själv. Jag vet att jag är bra. Jag känner mig duktig i skolan, är så stolt över mig själv och Jess, tillsammans är vi fenomenalt bäst och kläcker de bästa av idéer. Har precis kickat igång vårt utvecklingsprojekt som vi pulat på i ett halvår snart. Jag har världens finaste och underbaraste familj och vänner. Jag har faktiskt tagit steget till att flytta. Lägenheten är uppsagd. C-kursen vid Uppsala Universitet är nu sökt. Bostadsjakten i Uppsala är i full gång. Ingen återvändo.

Den finaste killen som finns vill vara min och ska flytta med mig till Uppsala. Det ska även min fina Jess.
Tillsammans är vi tre oslagbara.

Kommentarer
Postat av: sarah

Det är mycket som är på gång har jag förstått, det är så roligt och jag är så glad för din skull hjärtat. Klart du vågar, du är en av de personerna jag beundrar allra mest, just därför att du är så nyfiken, modig & smart. Det kommer ta dig långt! Uppsala låter great, din vår kommer bli underbar det är jag helt säker på!



puss

2008-10-13 @ 22:08:55
URL: http://sarahlaner.blogg.se/
Postat av: Anonym



mijaaah!



det kändes som en krigskula i hjärtat när du inte bloggade, så glad att du är igång igen! sätter ord på mina tankar du vet, skapar också tankar efter dina ord, och duuuuu, tillsammans är vi oslagbara! det perfekta teamet! kommer bli jättebra detta, vet det jag också.



detta med att leva och existera, tycks vara ord som ständigt återkommer i alla möjliga sammanhang, it´s a sign :)



duu, nu kör vi, KÖR, (spinningfeeling) kör bah, kööööör, kööööööööör, bah schööör bah SCHÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRR (here we caaaaame)

2008-10-14 @ 01:51:02
Postat av: Elin=)

Du har inget att förlora, Gumman. Du har dina bästa med dig, och Uppsala kommer ta emot er med glädje, det är jag säker på. Allt kommer bli grymt! Som du säger, man måste våga för att vinna :)

2008-10-14 @ 12:01:42
URL: http://elinfaltin.blogg.se/
Postat av: Julia

Så stolt över att få vara din vän, du är modig och så klok och jag vet att du kommer vara grym vart du än är och Uppsala är ju kanon.

Kramar

2008-10-14 @ 21:13:26
URL: http://gotojulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0