Att jobba helg med ett leende på läpparna

Trodde jag försovit mig imorse.  Jason Mraz väckte mig med "I´m yours", jag såg fel på klockan å i tron att den visade 6.25 flög jag upp å yrde runt i lägenheten som en annan idiot. Tänder å hår fick sig en omgång med borstarna å jag var redo att hojja iväg. Slänger ett öga på väckarklockan som visar 5.30.

                                                                                     5.30 --> inte 6.30!

Fixade gröt & mackor å kröp ner i sängen igen åsså fick vi en lång lördagsfrulle iaf. Inte den vanliga kastaisigentallrikyoghurtviddiskbänken här inte! Denna mysstund på morgonen gör att hela dagen blir lite soligare. Trallade in på jobbet 6.15, en hel kvart för tidigt, å fick undan en massa papper å anställningsavtal som skulle registreras.

Timmarna fram till 8, halv 9 är alltid superstressiga. Men nu. Ahhhh finns iiiiiiingenting att göra. Alla morgonpass är lösta. De till kvällen vill jag inte börja på riktigt än. Vansinne att ringa å väcka folk 10 när de är lediga en lördag.


Näähää vad ska man ta sig för... Sätta på lite kaffe kanske.. Efter jobbet vid 15 blir de långprommis å mys på stan.


Ha en underbar helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0